luni, 1 iulie 2013

Crestere economica pe seama scaderii nivelului de trai

Cresterea economica este o tema falsa cu care politicienii s-au obisnuit sa ne abureasca constant de ani buni, obsesiv chiar in anii de "criza". In fapt, cresterea economica reprezinta o suma de cifre seci si reci, prin care se ascunde adevaratul parametru care ar trebui urmarit si raportat anual, si anume nivelul de trai.

Cresterea economica nu are nicio legatura cu nivelul de trai. O tara poate creste economic cu un anumit procent, asta nu inseamna ca locuitorii acelei tari au nivelul de trai crescut corespunzator. Dimpotriva, o tara poate raporta o crestere economica in timp ce nivelul de trai al unei majoritati covarsitoare a cetatenilor sai se poate deteriora!

Un parametru care contribuie la raportarea cresterii economice este inflatia! Inflatia, evident, nu duce la cresterea nivelului de trai, ci dimpotriva. Avem chiar azi, 01.Iulie.2013, exemplul scumpirilor la gaze (8% pentru populatie), energie electrica (1%) si apa rece (pana la 15%) in Romania. Poate ca asta inseamna crestere economica (inflationista) pentru guvernul Ponta, dar pentru nivelul de trai al populatiei inseamna sigur o scadere!

Daca Romania ar fi un stat de drept si ar exista avocatul poporului, toate aceste scumpiri ar trebui atacate la Curtea Constitutionala pentru ca incalca Articolul 47, alineat (1) din Constitutia Romaniei: "Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.". Dar se stie ca nici actuala Constitutie, nici versiunea propusa spre revizuire, nu definesc juridic traiul decent si demnitatea umana!

Pe langa aceste aspecte inflationiste legate de cresterea economica, mai exista inechitatea flagranta a societatii in care traim, si anume repartitia beneficiului. Poate exista o crestere economica reala, chiar de 5% sa zicem. Pot exista firme care sa inregistreze beneficii uriase. Exista firme care au beneficii chiar si pe timp de "criza". Nimeni si nimic nu obliga aceste firme sa-si rasplateasca angajatii, care pot munci pe aceleasi salarii, fara niciun fel de bonusuri, numai patronii si actionarii crescandu-si semnificativ nivelul de trai.

Am tras deci concluzia ca o crestere economica nu inseamna si cresterea nivelului de trai. In schimb, scaderea economica si recesiunea sunt un pretext perfect pentru scaderea crancena a nivelului de trai.

Cum pentru Romania statisticile sunt masluite si nu se pot trage concluzii corecte pe baza lor, am cautat statisticile din Spania referitoare la evolutia somajului si la evolutia PIB-ului.

Am gasit urmatoarele date:

1. Somajul in Spania in 2007: 7,95% (sursa: http://www.mediafax.ro/economic/rata-somajului-din-spania-se-apropie-de-23-numarul-somerilor-a-depasit-5-milioane-9182956).

Somajul in Spania la sfarsitul lui 2008: 13,9% (sursa: http://www.ziare.com/diaspora/diaspora-romana/imigrantii-inclusiv-romani-primele-victime-ale-somajului-din-spania-639115).

Somajul in Spania in trimestrul al treilea din 2011: 21,5% (sursa: http://www.ziare.com/diaspora/romani-spania/somajul-in-randul-romanilor-din-spania-a-ajuns-la-42-la-suta-1130442).

Somajul in Spania in 2013: 27,2% (sursa: http://www.rfi.ro/articol/stiri/economie/somaj-record-spania).

2. Evolutia PIB al Spaniei a fost urmatoarea (sursa http://iem.ro/publicatii/piaa-internaional/economia-rilor-lumii/415-spania-adancirea-recesiunii-in-2012-evoluie-nefavorabil-i-in-2013):

2009: -3,7%;
2010: -0,3%;
2011: +0,4%;
2012: -1,4% (estimat);
2013: -1,4% (prognoza).

Evolutia PIB al Spaniei, conform unei alte surse (http://www.gfmag.com/gdp-data-country-reports/175-spain-gdp-country-report.html#axzz2Xm3DCee8), este urmatoarea:

2008: +0,9%;
2009: -3,7%;
2010: -0,1%;
2011: +0,7%;
2012: -1,8% (estimat).

Concluzia accestor date statistice este ca, in timp ce economia Spaniei s-a contractat intre 2008 si 2012 cu un maxim generos de 6%, somajul a crescut cu 19%!!! Discrepanta dintre contractia economiei spaniole si somajul din Spania este uriasa.

Acesta este un exemplu tipic si general valabil pentru toate statele si societatile comerciale, care se folosesc de astfel de momente pentru a face reduceri masive si nejustificate de personal (nejustificate decat de hotie si lacomie) si pentru a oferi locuri de munca prin care se cere mai multa munca pentru bani mai putini.

Altfel spus, statul si angajatorii din sectorul privat au o politica consecventa de devalorizare nejustificata a muncii: fie prin inflatie (cresteri de preturi), fie prin disponibilizari si angajari pe salarii reduse sau prin cresterea normei de munca a celor nedisponibilizati.

Din cate am vazut pana acum, acest punct de vedere nu a mai fost enuntat in media, iar societatea civila nu a constientizat inca aceasta situatie, total neconstitutionala dupa parerea mea. Astfel incat societatea nu are o reactie punctuala pe aceasta tema.

12 comentarii:

  1. „Iar fata mea se duce la facultatea de stat din TVA 24% platit de mine, datorita unei legi ticaloase emise de statul mafiot.”

    GURĂ MARE,
    TVA din ce plătești? Din econimiile făcute în Italia sau din salariul de maseuză la stat al nevestei?

    Pregătește un post despre cum secătuiesc bugetul de stat pensiile nesimțite ale armatei.

    Mai pregătește un post despre cum se moare în excursie cu autocarul. Mă bizui pe experiența ta.

    La mulți ani, România!
    La mulți ani, Gură Mare și Ileana Cosânzeana!

    Anonimul Ticălos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apreciez ca ai semnat cu o parte din numele tau adevarat :))

      Fa-ti blog si pune acolo subiectele care te intereseaza. Scrie acolo din ce bani mi-ai dedicat mie minim trei ani din viata ta, la ce firma lucrezi si cu ce te ocupi (in afara de monitorizarea blogurilor care nu convin puterii). Vad ca iar ai inceput sa scrii in timpul programului.

      Daca tu insuti sustii ca sotia mea are un loc de munca, de ce mai intrebi de ani de zile de unde am bani? Este evidenta manipularea ta, asa cum am spus mereu.

      Pe blogul meu fac exact ce vreau eu.

      Daca ti se pare ca sunt un nemernic e treaba ta. Daca sustii ca sunt nemernic, pentru ca esti tu latraul parazit al statului mafiot, te inteleg.

      Daca ti se pare ca sunt infractor, fa un denunt la institutiile de resort ale statului mafiot. Vedeti sa masluiti mai bine situatia, sa nu mai iasa o prosteala ca atunci, cu fiscul mafiot.

      In caz ca ai uitat momentul, uite link-ul:

      http://lmar2012b.blogspot.ro/2012/08/anonimul-penal-fiscul-penal-si-statul.html

      Deci infractorul esti chiar tu, dar si cei de la fisc care ti-au pus la dispozitie datele mele personale.

      Ștergere
  2. ”Anonim30 octombrie 2011”

    Maestre ești slab la aritmetică. Trei ani în capul tău de maniac.

    „sotia mea are un loc de munca”.
    Un medic primar la stat are 1.700lei încadrearea. Să nu pretinzi că nevasta ta este directoare de spital. Asta în cazul în care nu și-a deschis un salon de masaj.
    Cu un salariu de maseuză la stat nu poate întreține o familie cu 4 persoane, apartament cu 4 camere, telefoane, internet și excursii în Grecia.
    Așa că iar ești slab la aritmetică.

    „cei de la fisc care ti-au pus la dispozitie datele mele personale”.
    Fiscul este vai de capul lui, nu este în stare să își facă ordine în date. Ce să mai vorbim de informarea contribuabililor. Că doar nu crezi ca am jumate de normă la sri. Tot mai oftezi după reducerea de 20 de lei de la impozitul pe apartament. Tu care ai un trai excelent. Numai necorelări în afirmații.
    Iar ai ieșiri maniacale și copiezi expresiile anonimilor de pe blog:uită-te în oglindă, lătrău...

    LA MULȚI ANI!

    Cireașa de pe tort

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inteleg ca iar am pus in evidenta in articol o situatie general valabila: DEVALORIZAREA MUNCII PRIN INFLATIE SI DISPONIBILIZARI, iar articolul nu place statului mafiot, care si-a mobilizat din nou latraii anonimi.

      De unde si aiurelile pe langa subiect.

      Intr-adevar, cei de la fisc care ti-au pus la dispozitie datele mele personale. Ai postat un comentariu despre o datorie a mea inainte sa scriu eu despre ea. Este evident:

      http://lmar2012b.blogspot.ro/2012/08/anonimul-penal-fiscul-penal-si-statul.html

      Nu ai decat sa spui unde ai norma intreaga si cine ti-e sponsorul.

      Ștergere
  3. vineri, 16 martie 2012




    Trei intamplari cu caini vagabonzi intr-o dimineata



    Azi, 16.MARTIE.2012, pe la 7:40 m-am dus la cumparaturi. Pe strada, din sens opus, o doamna cu o fetita veneau spre mine, latrate de niste javre salbatice. M-am pregatit de autoaparare si am mers mai departe, prudent. Cainii s-au cam intimidat de prezenta mea si au facut "partie". Am remarcat uimit ca doamna cu fata mergeau in spatele meu... Mi-am adus aminte cu acest prilej ca acum 5-10 ani fata mea traversa de doua ori circulata strada Sebastian ca sa evite haitele si sa ajunga la scoala!

    Cand m-am intors de la cumparaturi, alta haita s-a apucat sa latre si sa fugareasca (?!) o masina care iesea in strada de pe trotuar. Un caine era in apropierea unui tanar si cam departe de masina, asa ca a preferat sa-si verse oful pe tanar, adica a incercat sa-l muste. Tanarul s-a ferit si cainele l-a "iertat", speriat de o posibila riposta.

    Dupa care m-am dus sa platesc impozitul la casa. In intersectia 13 Septembrie cu Progresului, alt tanar era hartuit de alta javra.

    Dar, stim cum zic ONG-urile si "iubitorii" de animale: oamenii sunt rai, cainii sunt suflete nevinovate!!!

    Asa sa fie?
    Anonim18 martie 2012, 10:41

    mai sa fie! ti-a trebuit platit de impozite cu bonificatie in luna martie. trebuia sa astepti luna aprilie poate norocul tau cu cainii se schimba.
    diamar...nu fi fata sperioasa ca NIMENI este macio.un sfat - cand pleci de acasa , pleaca cu sotul tau! si stai linistita ca pete catva ani tara va fi habitatul ciorilor si cainilor, bastinatii vor fi plecati din tara.

    DE CE TE-AI DUS SA PLATESTI IMPOZITUL LA CASA PE 16 MARTIE 2013?
    RASPUNS: CA SA BENEFICIEZI DE BONIFICATIE.

    DE CE NU AI ASTEPTAT SA PLATESTI IN LUNA APRILIE 2012?
    RASPUNS: PENTRU CA NU MAI BENEFICIAI DE BONIFICATIA PE CARE O PRIMEAI PENTRU PLATA PANA LA 31 MARTIE 2012?

    CAT DE GREU ESTE SA JUDECI LOGIC?
    TE-AI FACUT SINGUR DE RAS. NU TE-A OBLIGAT NIMENI.
    FAPTUL CA DE UN AN AI IN CAP ACEEASI FIXATIE SPUNE MULT DESPRE PSIHICUL TAU.
    NU SUNT O PERSOANA ATAT DE IMPORTANTA SA PRIMESC INFORMATII DESPRE TINE DE LA IMPOZITE SI TAXE.
    NU ESTI O PERSOANA ATAT DE IMPORTANTA SA FI URMARIT!

    COMETARIILE MELE LA POSTARILE TALE PE BLOG SUNT DOAR O BATAIE DE JOC CA RASPUNS LA BATAIA TA DE JOC FATA DE ORICINE SI ORICE.

    DATELE FIRMEI LA CARE LUCREZ SUNT PE SITEUL ANAF. SUNT PUBLICE DIN 1995. ASA CA ORICE AVIZAT POATE VERIFICA. MAI PUTIN PERSOANLEL CU MANIFESTARI MANIACO-DEPRESIVE CARE NU JUDECA CORECT.

    TOT CE AM SCRIS DESPRE TINE ESTE ADEVARAT. ASTA POATE SA O CONFIRME SI SPONSORUL PRINCIPAL.

    ASA SE SCRIE ISTORIA, BARBU MARIUS!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim 2 iulie 2013, 11:37, te contrazici singur.

      Daca spui:
      "COMETARIILE MELE LA POSTARILE TALE PE BLOG SUNT DOAR O BATAIE DE JOC CA RASPUNS LA BATAIA TA DE JOC FATA DE ORICINE SI ORICE."

      atunci e o minciuna cand spui:
      "TOT CE AM SCRIS DESPRE TINE ESTE ADEVARAT. ASTA POATE SA O CONFIRME SI SPONSORUL PRINCIPAL."

      E doar manipulare manipulare si decredibilizare ceea ce faci, poate sa ti-o confirme sponsorul tau principal.

      Nu este o bataie de joc sa scriu despre coruptia generalizata din statul mafiot. Bataia de joc este sa ignori coruptia generalizata din statul mafiot si sa spui "TOT CE AM SCRIS DESPRE TINE ESTE ADEVARAT." desi minti cu tupeu si nerusinare.

      Ștergere
    2. Anonim 2 iulie 2013, 11:37,
      bataie de joc este atunci cand nu raspunzi clar la intrebarile:
      Raspunde la urmatoarea intrebari:
      1. Sunt politicienii ipocriti si hoti?
      Variante de raspuns:
      a) Da;
      b) Nu.

      2. Sunt popii ortodocsi ipocriti?
      Variante de ranspuns:
      a) Da;
      b) Nu.

      Bataie de joc este atunci cand nu spui la ce firma lucrezi si vii cu texte:
      "DATELE FIRMEI LA CARE LUCREZ SUNT PE SITEUL ANAF."

      Toate insultele pe care mi le-ai adresat nu sunt batai de joc, ci doar insulte.

      Ștergere
  4. corectie:
    DE CE TE-AI DUS SA PLATESTI IMPOZITUL LA CASA PE 16 MARTIE 2012?
    RASPUNS: CA SA BENEFICIEZI DE BONIFICATIE.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru Anonim 2 iulie 2013, 11:39,

      O scalzi cu bonificatia si incerci sa te justifici. Impozitul la casa trebuie platit partial sau integral. Se poate plati integral pana la 31 martie; o prima transa trebuie platita oricum pana la 31 martie. Am platit anterior atat partial, cat si integral, nu e o regula. Nu rezulta din text ca plateam impozitul partial sau integral!

      In plus, ai adus vorba de bonificatie intr-un moment in care fiscul mi-a inventat o datorie care, daca se datora adevarata, anula bonificatiile din anii anteriori. Motivul pentru care orice persoana plateste impozit pana la 31 martie, partial sau integral, este evitarea penalizarilor pentru intarzieri. Numai daca nu platesti impozite nu ai de unde sa stii.

      Deci, minti, iti bati joc si manipulezi atunci cand zici
      "DE CE TE-AI DUS SA PLATESTI IMPOZITUL LA CASA PE 16 MARTIE 2013?
      RASPUNS: CA SA BENEFICIEZI DE BONIFICATIE.

      DE CE NU AI ASTEPTAT SA PLATESTI IN LUNA APRILIE 2012?
      RASPUNS: PENTRU CA NU MAI BENEFICIAI DE BONIFICATIA PE CARE O PRIMEAI PENTRU PLATA PANA LA 31 MARTIE 2012?

      CAT DE GREU ESTE SA JUDECI LOGIC?
      TE-AI FACUT SINGUR DE RAS. NU TE-A OBLIGAT NIMENI."

      Nu te-a obligat nimeni sa aduci vorba de bonificatie in loc de penalizari, culmea coincidentei, intr-un moment in care fiscul incerca sa-mi anuleze unele bonificatii din anii anteriori. Normal era sa spui "Mai bine te duceai in aprilie si plateai cu penalizari, poate norocul tau cu cainii se schimba.".

      Nu e stilul tau sa te scuzi, ci doar sa minti, sa insulti, sa manipulezi si sa decredibilizezi. Au inceput cercetarile la fisc sau urmeaza sa fii disponibilizat?

      Ștergere
    2. EU NU MA JUSTIFIC.
      EU ADUC ARGUMENTE LA AFIRMATIA "BARBU MARIUS ARE UN PSIHIC BOLNAV, BARBU MARIUS ESTE UN SUBIECT MANIACO-DEPRESIV".

      POTI VERIFICA LA MONITORUL OFICIAL CONTRA COST.

      LEGE Nr. 343 din 17 iulie 2006
      pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal Parlamentul României adoptă prezenta lege.

      228. Articolul 255 va avea următorul cuprins:
      "ART. 255
      Plata impozitului
      (1) Impozitul/taxa pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.
      (2) Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de până la 10%, stabilită prin hotărâre a consiliului local. La nivelul municipiului Bucureşti, această atribuţie revine Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

      CONCLUZIE: NUMAI PENTRU PLATA ANTICIPATA SI INTEGRALA PANA LA 31 MARTIE 2012 SE PRIMEA BONIFICATIE.

      NU M-AM SCUZAT. AI INTELES TU GRESIT. AM DEMONSTRAT CA ESTI UN IDIOT CU BLOG.
      TI-AI PIERDUT 5 ANI DIN VIATA CU UN BLOG FACUT IN MANIERA COPY-PASTE. PUTEAI SA IEI O DIPLOMA IN DREPT TOT IN MANIERA COPY-PASTE SI POATE REUSEAI SA ITI IEI SERVICIU.

      MINCINOS ESTI TU SI FAMILIA TA.
      LEGATURA MEA CU FISCU ESTE DOAR ACEEA DE CONTRIBUABIL. NU CUNOSC NICI MACAR O PERSOANA CARE LUCREAZA LA FISC.

      DE CERECETAT VEZI SA NU TE CERCETEZE FISCUL PE TINE, CETATEAN CU UN TRAI EXCELENT SI VENITURI ZERO.

      NU TE MAI FACE DE RAS, CA TE-AI FACUT DESTUL!

      "Eu sunt NIMENI. Dar oricine are dreptul la opinie."
      AI DREPTATE. ITI RESPECT OPINIA, DAR ASTA NU INSEAMNA CA EA ESTE JUSTA. ORICUM INVENTEZI ARGUMENTE DE DRAGUL COMUNICARII. ESTI UN OM DISTRUS!

      MI-A FACUT PLACERE SA TE BATJOCORESC. AM AJUNS LA STADIUL DE MILA .......................................................................................................................

      Ștergere
    3. Latrau anonim al statului mafiot (agent de influentare a opiniei publice) care apari ca Anonim 4 iulie 2013, 14:25,
      din nou minti, iti bati joc si manipulezi.

      Am spus deja putin mai sus:

      "Impozitul la casa trebuie platit partial sau integral. Se poate plati integral pana la 31 martie; o prima transa trebuie platita oricum pana la 31 martie. Am platit anterior atat partial, cat si integral, nu e o regula. Nu rezulta din text ca plateam impozitul partial sau integral!"

      "Motivul pentru care orice persoana plateste impozit pana la 31 martie, partial sau integral, este evitarea penalizarilor pentru intarzieri."

      Tu te prefaci ca nu intelegi. Repet: pana la 31 martie se achita la fisc oricum impozitul la casa (partial sau total) pentru a nu se plati penalizari, indiferent daca platitorul de impozite si taxe doreste sa achite tot sau nu, indiferent daca platitorul de impozite doreste sa obtina bonificatie sau nu.

      Deci povestea ta cu bonificatia arata ca esti doar un latrau ticalos care incearca sa prosteasca lumea insultandu-ma si mintind cu nerusinare.

      Ștergere
    4. Latrau anonim al statului mafiot (agent de influentare a opiniei publice) care apari ca Anonim 4 iulie 2013, 14:25,
      din nou minti, iti bati joc si manipulezi.

      Iti recomand sa iti faci un tatuaj permanent pe spate cu propriile tale expresii din ultimul tau comentariu de aici, din care citez:

      "EU ADUC ARGUMENTE LA AFIRMATIA "BARBU MARIUS ARE UN PSIHIC BOLNAV, BARBU MARIUS ESTE UN SUBIECT MANIACO-DEPRESIV"."

      "MI-A FACUT PLACERE SA TE BATJOCORESC."

      Dupa parerea mea, asociind cele doua fraze, te-ai uitat in oglinda chiar si cand ai spus ca am un psihic bolnav. Se pare ca ai ajuns la stadiul de mila pentru propria ta persoana.

      Ștergere