marți, 2 iunie 2015

Evaziune fiscala totala la transportul preorasenesc cu microbuze

Sambata, 30.Mai,2015, am fost la spectacolul aviatic de la aeroportul Clinceni.

Chiar daca evenimentul a fost anuntat, informatii despre modul cum se ajunge acolo erau foarte putine. Am intrat pe niste site-uri internet expirate, de pe vremea cand RATB avea o linie preoraseneasca in acea directie. Dupa care am intrat pe un site de transport cu microbuze, expirat si acesta.

Stiam ca de la Ghencea pleaca niste microbuze pe directia Alexandria, dar ce linie merge pe langa Aeroportul Clinceni si ce preturi se practica inca nu aflasem.

Am plecat de acasa pe la 09:15 si m-am dus la strada Antiaeriana, pe unde in mod normal ar fi trebuit sa treaca microbuzele.

Am avut noroc. Un microbuz era oprit intr-o statie, am intrebat daca merge la Clinceni, mi-a zis ca nu, dar sa astept ca vine si acela. Am intrebat ce numar si mi-a spus "539". Atat.

Pleaca acest microbuz si vine altul, un 407, la nici un minut.

Deschid usa, intreb daca merge la Clinceni (desi nu era numarul recomandat). Aflu ca da, intreb de unde se iau bilete si mi se raspunde: "La coborare!"?! Intreb cat costa. "2 lei.", mi se raspunde.

OK, urc, merg, ajung, platesc, cobor. M-a lasat in capatul strazii Aeroportului. Am mers pe jos pana la aeroport (vreo 20-30 de minute, e ceva distanta). Am vazut spectacolul si m-am intors in acelasi capat al strazii Aeroportului.

Traversez soseaua Alexandriei ca sa ajung la sensul de intoarcere. Vreo trei persoane asteptau. Intreb de microbuze, mi se raspunde ca acolo era statia. Nu trece un minut si se apropie un microbuz care opreste. Numarul lui era 505. Nici acest numar nu era cel recomandat initial.

Scria pe el ca merge la Bucuresti, Ghencea. Asa ca urc. Aici tariful  este 3 lei. Se plateste de la inceput. Dar bilet tot nu primesc.

Nici la dus, nici la intors nu s-a eliberat vreun bilet catre vreun calator. Adica pe aceste linii de microbuze se face evaziune fiscala totala. Desigur, acest mod de a face afaceri este cel mai profitabil.

Reclama care spala pe creier fraierii creduli spune asa: "Daca iti platesti taxele esti un bun roman. Statul functioneaza cu taxele tale.".

Mie mi se pare ca mafia politico-economica functioneaza cu taxe noastre.

Toate institutiile de control ale statului cu competente pe aceasta tema (transportul in comun realizat de microbuze) ar trebui desfiintate, din moment ce eficienta lor fata de cetateni este nula. E clar ca transportatorii sunt in cardasie cu institutiile statului, iar angajatii institutiilor statului saboteaza legea in interes personal. Si atunci la ce ne mai trebuie institutiile statului? Ca sa hartuiasca si sa distruga firmele care ar incerca sa faca afaceri oneste, in loc sa intretina mafia politico-economica? Mai bine lipsa. Tocmai aceste incalcari totale ale legii, nesanctionate in forma continuata, atesta existenta mafiei politico-economice si imposibilitatea simplilor cetateni de a face ceva pentru a stopa acest fenomen.

Poate se gandeste Guvernul si Ministerul Finantelor sa introduca registre si la soferi (ca la lucratorii pe bacsis), sa se stie cu cati bani vin soferii la munca si cu cati pleaca de la serviciu.

Iata mai jos microbuzul cu care am calatorit la intoarcere (B-81-TIJ, fotografiat pe strada Antiaeriana):
Iata si scaunul din spate stanga, din acelasi microbuz:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu