marți, 30 aprilie 2013

"Cele cuvenite" si Isus

Mare taraboi in media despre masa de Paste, se tot povesteste despre pretul mieilor, despre incondeiatul oualor, despre cati bani aloca romanii pentru a pune pe masa "cele cuvenite".

Cu toate acestea, in Biblie este scris (sursa: http://biblia.resursecrestine.ro/Romani/14#verset-17):
"Căci Împărăţia lui Dumnezeu nu este mâncare şi băutură, ci neprihănire, pace şi bucurie în Duhul Sfânt."

si (sursa: http://biblia.resursecrestine.ro/1-corinteni/8#verset-8):
"Dar nu carnea ne face pe noi plăcuţi lui Dumnezeu: nu câştigăm nimic dacă mâncăm din ea şi nu pierdem nimic dacă nu mâncăm."

Putina lume cunoaste, probabil, aceste texte biblice, pentru ca altfel nu ar exista tot acest circ consumistic ocazionat de Paste (valabil si pentru Craciun).

Eu, unul, nu am de ce sa ma plang de mancare. Dupa parerea mea, mananc bine tot anul; mananc ce-mi place, in limita ofertelor din industria alimentara si de banii disponibili. Astfel incat nu pot sa zic ca am o dorinta anume de a manca ceva deosebit cu ocazia vreunei sarbatori de orice fel.

Cu atat mai mult, recitind textele de mai sus, nu mi se pare ca cinstesc amintirea lui Isus mancand miel, drob, oua, iepuri de ciocolata, cozonaci si orice alta mancare considerata "cuvenita" de aceasta ocazie. Cel mult imi cinstesc... stomacul. De altfel, am remarcat in repetate randuri: cu ocazia Pastelui si sarbatorilor de iarna se introduc in comert o gramada de produse alimentare expirate, stricate si contrafacute, pentru ca se spune ca "romanii nu concep sa nu aiba pe masa toate cele cuvenite". Probabil ca se cunosc deja de la televizor stirile cu pestele stricat, cu mieii de Camerun (?!) si asa mai departe.

Lucruri asa zis "cuvenite" mananc tot anul. Nu astept o sarbatoare anume ca sa mananc cozonac. Am mancat drob si acum doua saptamani. Dupa care mi-am amintit ca e tocatura, adica o sansa in plus pentru comercianti sa mai scape de carnea de cal, poate si de cea de caine :)) Asa ca il voi evita zilele acestea.

Am remarcat ca toate supermarcheturile au revenit in aceasta saptamana la pretul clasic (de acum cativa ani) al oualor: circa 9 lei cartonul de 30 de oua. Am mai remarcat ca ouale sunt inscriptionate in continuare cu cifra 3, desi se spunea ca acest lucru nu va mai fi posibil, prin lege. Macar din punct de vedere al preturilor, tot e bine pentru consumatori.

In afara de "cele cuvenite", despre Isus se vorbeste foarte putin spre deloc. Lumea aprinde lumanari, crezand ca asta este lumina despre care vorbeste Isus. Se spune mecanic "Cristos a Inviat", "Adevarat a inviat", desi putini inteleg si putini cred acest lucru. Pentru ca daca multi ar intelege si ar crede, atunci multi ar urmari sa traiasca in conformitate cu adevarul si binele. Dar viata ne arata exact contrariul: se minte si se face raul fara restrictii. Minicuna nici macar nu este pedepsita prin lege, doar vedem cum ne mint politicienii in fiecare zi. Uneori, cu atat mai jalnic, se minte si se face raul din prostie pura, din necunoasterea adevarului si din credinta ca unele minciuni sunt adevaruri.

In special pe teme religioase credulii sunt indoctrinati de popi cu toate prostiile. Credinta este deturnata in ritualuri religioase false si ridicole, in respectarea unor porunci omenesti fara legatura cu adevarul biblic.

De aceea Isus a spus (sursa http://biblia.resursecrestine.ro/ioan/3#verset-5):
„Adevărat, adevărat îţi spun că, dacă nu se naşte cineva din apă şi din Duh, nu poate să intre în Împărăţia lui Dumnezeu.

Ce este născut din carne este carne, şi ce este născut din Duh este duh."


Astfel incat voi cita din nou din Biblie (sursa http://biblia.resursecrestine.ro/coloseni#verset-15) ca sa arat cine este Isus:
"El este chipul Dumnezeului celui nevăzut, Cel întâi născut din toată zidirea.

Pentru că prin El au fost făcute toate lucrurile care sunt în ceruri şi pe pământ, cele văzute şi cele nevăzute: fie scaune de domnii, fie dregătorii, fie domnii, fie stăpâniri. Toate au fost făcute prin El şi pentru El.

El este mai înainte de toate lucrurile, şi toate se ţin prin El.

El este Capul trupului, al Bisericii. El este Începutul, Cel întâi născut dintre cei morţi, pentru ca în toate lucrurile să aibă întâietatea."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu