joi, 8 aprilie 2010

O zi din viata mea

8 Aprilie 2010. Am implinit 46 de ani.

Sunt somer de 14 luni. Ca o coincidenta, am fost programat azi la somaj pentru viza. M-am dus de dimineata, am plecat de acasa pe la 9:30. Chiar la iesire, adica la intrarea in bloc, doua anunturi optimiste: azi, 08.04.2010 sunt oprite apa calda si apa rece pentru cateva ore. Asta e.

Ajung la somaj. Stau la o codita de cateva persoane. Intru. O doamna imi pune viza si imi spune ce acte sa aduc la urmatoarea intalnire, care e si ultima pe linia acordarii indemnizatiei de somaj. Intreb daca se fac cursuri de formare profesionala si imi spune ca se fac cursuri de DULGHER (720 ore!) si de COAFOR. Parca nu m-as face coafor, asa ca zic ca sunt de acord cu singura optiune disponibila, desi am studii superioare pe alt profil. Pana la urma, bun si dulgheritul. Sper sa fac o cariera stralucita in domeniu. Completez niste acte si mi se spune sa ma duc pe strada Preda Spataru ca sa fiu luat in evidenta. Bine, imi zic eu, ma duc chiar acum. Dar, pana sa plec, pe hol fac trei poze la trei anunturi, unul referitor la cele doua cursuri (dulgher si coafor), unul care ne atrage atentia la cine apelam pentru locuri de munca in Cipru si unul care ne invita la o "sezatoare" pe strada Vanatori (daca vrem sa impartasim din experienta personala legata de cautarea unui loc de munca).

Ajung la sediul din Preda Spataru, intreb unde e serviciul de formare profesionala si mi se spune ca e la camera 23. Intru, spun ce vreau si mi se dau alte formulare la completat si semnat. Citesc pe unul din formulare: "am luat la cunostinta de prevederile legale". Imi dau seama ca nu am luat la cunostinta de prevederile legale si cer sa cunosc aceste prevederi. Nu mi s-au dat niste legi spre studiere si insusire, ci mi s-a spus (verbal sau vocal, evident), ca daca intrerup cursul trebuie sa il platesc. Intreb cat costa cursul, ca sa stiu ce risc. Mi se spune ca nu se stie. Intreb ce contine acest curs. Mi se spune ca nu se stie. Intreb cand incepe acest curs. Mi se spune ca nu se stie. Afisez o fata relativ acra, in timp ce, in sinea mea, fac glume (unele de mama) pe seama eficientei institutiilor statului roman.

Concluzionez in sinea mea: deci am dreptul la un curs gratuit, dar daca ma inscriu si nu il fac sau nu trec examenul final (daca am inteles eu bine) sunt bun de plata. Nu mi s-au dat copii dupa documentele pe care le-am semnat. In final mi se da o hartie in care se arata ca am fost inscris la cursul de dulgher si pe care trebuie sa o returnez la sediul din bulevardul (hm!) Pieptanari.
Pana sa ma intorc acolo, imi aduc aminte ca tot aici ma pot interesa de locuri de munca in strainatate. Intreb la informatii si sunt trimis la camera 22. Intru, spun ce vreau. O doamna imi da un pliant pe care, in principal, sunt trecute doua adrese de internet unde ma pot interesa de locuri de munca in strainatate. Mi se spune si ca pot fi luat in evidenta la camera 22. Intreb daca am vreun avantaj din asta, mi se spune ca nu, deci nu am de ce sa fiu interesat. Plec. Cand sa ies, trei persoane dau sa intre. Nu fortez iesirea, ci ma retrag, atat cat aveam loc. O persoana de sex feminin intra, eu comentez cu voce tare: "Normal e ca intai sa se iasa si apoi sa se intre". Mi se raspunde "extraordinar". Zic si eu "raspuns de romanca" in timp ce ieseam.

Ma intorc pe bulevardul Pieptanari, mai stau la o codita, ma noteaza in alte hartii si mi se da o alta hartiuta. De data asta trebuie sa ma duc pe strada Vanatori, pentru testarea psihologica. Mai trebuie sa ma duc si la medicul de familie, sa iau o adeverinta care sa ateste starea mea buna de sanatate pentru a putea urma cursul de dulgher. La medicul de familie si pe strada Vanatori nu trebuie sa ma duc tot azi.

Decid sa ma duc pe strada Vanatori. Merg pe jos. Trec prin Parcul Carol. Unii pomi sunt in floare, altora le apar frunzele. Panselute, paralute, lalele si narcise mai inveselesc peisajul. Niste politisti (30-50, nu stiu) se instruiesc in fata Muzeului Tehnic. Remarc niste rahat de cal (?!) in fata Institutului National de Statistica.

Ajung in strada Vanatori. Beau multa apa, pentru ca m-am incalzit si in parc tasnitorile erau varza. Completez alte formulare. Cer copii dupa formularele pe care le-am completat si sunt luat la intrebari, la ce imi trebuie etc. In final nu am primit aceste copii. Intreb din nou: cat costa cursul, ca sa stiu ce risc. Mi se spune ca nu se stie. Intreb ce contine acest curs. Mi se arata profilul vocational drept raspuns, dar nu mi se pare la obiect. Intreb cand incepe acest curs. Mi se spune ca nu se stie. Ni se reaminteste (mai erau cateva persoane) ca daca renuntam la curs trebuie sa il platim. Superb, tocmai uitasem.

Mai intreb daca se intrerupe cursul o perioada in timpul verii, ca sa pot sa ma duc in vacanta. Mi se spune ca nu. Mai nashpa decat la scoala, liceu sau facultate, ma gandesc eu. S-a cam zis cu vacanta de vara. Intreb de ce nu mi se ofera cursul de Catia V5 (cu 33 de ore, mult mai putin costisitor decat cel de dulgher), pe care l-am solicitat de cand am devenit somer si pentru care exista oferte de munca. Mi se spune ca nu este foarte solicitat.

Dau testul, care continea trei-patru formulare, din care am retinut: unul in care sa ne descriem in trei cuvinte personalitatea, unul cu tabele cu numere (de completat contracronometru) si unul cu intrebari la care trebuia sa raspund cu Da sau NU. La asta, chiar daca nu erau rubrici cu alte optiuni, am raspuns in doua locuri cu DEPINDE si intr-un loc cu NU STIU. In final mi s-a spus (vocal, verbal, cum preferati) ca am trecut aceasta testare. Nu mi s-a comunicat in scris vreo nota sau calificativ, ca "sa am si eu la mana". Mi s-au mai dat unele sfaturi. Am intrebat daca trebuie sa platesc impozit forfetar in cazul in care doresc sa imi incep o afacere pe cont propriu (vroiam sa ma lamuresc daca trebuie sa cotizez la stat desi nu pot sa am profit de la inceputul afacerii). Mi s-a spus ca nu se cunoaste raspunsul la intrebare. Ei, ce mai conteaza inca un "Nu stiu", ma gandesc eu. E bine ca am fost "consiliat", desi aceleasi raspunsuri le aveam si inainte sa pun intrebari.

Ma intorc acasa. Am ajuns pe la 15:45.
LA MULTI ANI, ROMANIA!





Apa calda oprita



Apa rece oprita



Sezatoare despre cautarea unui loc de munca



Curs de dulgher, 720 de ore!



Atentie la munca in Cipru!



Curs de Catia V5, numai 33 de ore



Tasnitoare 1



Tasnitoare 2



Primavara in Parcul Carol



Panselute si lalele



Panselute



Primavara in Parcul Carol



Primavara in Parcul Carol



Primavara in Parcul Carol



Primavara in Parcul Carol



Primavara in Parcul Carol



Paralute



Primavara in Parcul Carol



Palatul Parlamentului (Casa Poporului)



Palatul Parlamentului (Casa Poporului), ceasul de aur si fire



Palatul Parlamentului (Casa Poporului) si multe fire



Rahat de cal in fata Institutului National de Statistica

3 comentarii:

  1. ... Nu prea te pricepi sa pui titluri la poze! De exemplu: singurul care se putea 'califica' in ceea ce priveste ultima poza ar fi fost ''Rahat la institutul de statistica!''
    Varianta: ''Statistica e de rahat!''
    ultima propunere: ''spune-mi ce-ai in fata (pe trotuar) ca sa-ti spun cum esti!'' s.a.m.d.

    RăspundețiȘtergere
  2. LA MULTI ANI!!!
    astazi e o zi minunata: SOARE SI CER SENIN!
    Primavara musteste prin parcuri iar tu te-ai hotarat (in urma unei analize laborioase, probabil) si ai luat o decizie chibzuita: sa incepi o cariera in Dulgherit!!!
    Puteai sa o faci intr-o suta de alte locuri: pe santiere, la vreun amic ce-si ridica o vila, online pe PC, la o margine de codru cu o barda-n mana, s.a.m.d. Ai ales insa s-o faci prin intermediul institutiilor statului...
    Pe care tocmai le-ai descris de-adevaratelea...
    Si inca n-ai vazut/spus tot!
    Un lucru e clar: ca sa folosesc un eufemism: dai dovada de multa incredere in Sistem! si in minunatii sai functionari publici... (iarta-i Doamne, ca stiu ce fac!)

    Succes si s-auzim de bine!
    P.S.
    avand in vedere durata cursului de 720 de ore / trei luni de zile... e clar ca certificatul va fi valabil in toate tarile U.E. daca nu si peste ocean
    b.) iti va da dreptul sa participi la orice concurs din seria ''Drujbasii in octogon. Spectacol Live'' iar Diploma va fi tiparita in (minim) cinci limbi de circulatie... balcanica si / sau est-europeana...

    RăspundețiȘtergere
  3. Într-o societate moderna, precum şi aceasta ar trebui sa fie, în instituţiile statale trebuie sa ai încredere, însa, când te loveşti de toate porcăriile româneşti şi de toată birocraţia asta de doi bani îţi vine să fugi în pe luna! Foarte bun materialul!Asta-i realitatea românească!

    RăspundețiȘtergere